dilluns, 10 de desembre del 2012

Relació compositor-oient i el seu desenvolupament en el “Cycle Nous Autres”

Sessió 2:
Relació compositor-oient i el seu desenvolupament en el “Cycle Nous Autres”
MARIO ROS (compositor)

DIJOUS 20/12/2012 - 16:30 hores Aula 216 - Facultat de Geografia i Història - Universitat de Barcelona

Resum: Un dels aspectes fonamentals en la composició consisteix en com transmetre al públic una idea musical. Al llarg de la història, tant compositors com intèrprets hi han trobat diverses solucions. Podem considerar que allò que és essencial d'una idea musical és el seu contingut expressiu. Ara bé, llenguatge, forma, instrumentació i fins i tot interpretació, també hi tenen quelcom a dir. Però, i el punt de vista de l'oient? És necessari estar familiaritzat amb el llenguatge musical d'una obra per a poder copsar la idea musical? Per a gaudir de l'obra? D'altra banda, quins elements particulars poden ajudar a comprendre una idea musical?

Lectures recomanades:
-Plutarc. La música, introducció i traducció de Joan Silva Barrils. Martorell: Adesiara, 2008.
-Webern, Anton. El camino hacia la nueva música, traducció de José Aníbal Campos. Sant Cugat del Vallès: Nortesur, 2009.



PARTICIPEN: Generalitat de Catalunya : Departament de Cultura - IMF (CSIC) - Universitat de Barcelona
Coordinació: Ascensión Mazuela-Anguita

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada