dimarts, 22 de gener del 2013

La Mandarina de Newton i la Residència d’Investigadors

Inici dels tallers de la segona edició de “TalentLab. Co-crear continguts científics amb el públic” amb el taller, “Tecnologies del passat”, que tindrà lloc el proper dia 23 de gener de les 16 a les 20h a la Residència d’Investigadors (CSIC-Generalitat de Catalunya). El taller està organitzat conjuntament per la Delegació del CSIC a Catalunya, la Institució Milà i Fontanals, la Mandarina de Newton i la Residència d’Investigadors i girarà al voltant de la recerca en arqueologia i, seguint el fil conductor tecnològic d’aquesta segona edició del projecte, se centrarà en les tecnologies del passat:


Tecnologies del passat. projecte TalentLab
Taller participatiu amb professors i investigadors

Organitza: Delegació del CSIC a Catalunya, amb la col·laboració de la Institució Milà i Fontanals
La Mandarina de Newton i la Residència d’Investigadors (CSIC-Generalitat de Catalunya)

Data: 23 de gener

Lloc: Residència d’Investigadors (c/ Hospital, 64. Barcelona)

Hora: 16-20h

Més informació:  www.talentlab.csic.es



Punt de partida de taller:
Investigar les formes de vida dels primers grups humans segueix sent font de noves dades i proporcionant fascinants debats. Aquesta recerca implica parlar de tecnologies i de canvis socials. Per exemple, en relació amb la transició entre les últimes societats de caçadors-recol·lectors a les societats agricultores i ramaderes en el Pròxim Orient fa 10.000 anys.  La tecnologia és per als arqueòlegs objecte i subjecte d’estudi: des de les primeres eines, que van servir per transformar el medi i la matèria a voluntat, a la sofisticada tecnologia (genètica, espacial, etc.) que, entre d’altres, s’utilitza per estudiar el propi passat de les cultures humanes. També es poden inscriure sota el prisma tecnològic els jaciments arqueològics que es troben en situació de guerra, la qual cosa afecta el seu estudi o, fins i tot, la seva pervivència.

Sobre el projecte:
TalentLab pretén implicar a diferents instituts del CSIC en el projecte i per això més enllà de les línies de recerca cerca un fil conductor que els enllaci de manera transversal. En aquesta segona edició el fil conductor té a veure amb el paper alhora constructor i destructor de la tecnologia. El projecte es desenvolupa a través d’una sèrie de tallers participatius que ofereixen un espai on diferents comunitats estableixen noves maneres de relacionar-se i de compartir coneixement. L’objectiu concret de cada taller és produir un recurs educatiu de manera col·laborativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada